26 Oct 2015

QALBU :)




QALBU

Ia diperkatakan oleh orang-orang. Apa perisiannya ? Apa istimewanya ?
 Ada apa dalamnya ?

Ia semudah kata. Anak-anak kecil juga bisa perkatakan ia tetapi apakah ia ?

Ia adalah jantung manusia,
Dari scientificnya ia akan neutralkan darah menjadi lebih suci dan detoxified menapis toxic dari dalam darah, proses penyucian berlaku.

Dari Qalbu ataupun hati segalanya bermula, kalau niatnya benar disitu benarlah tingkahnya jika niat buruk di Qalbu maka buruk lah tingkah dia. Sesungguhnya Ya Rabb mengetahui perisian dan apa yang terletak didalam sana. Ajarkan ia untuk bersabar, latihkan ia untuk bersama Sang Pencipta, biarkan ia sahut panggilan kasih dari Yang Maha Esa.

Didalamnya bisa berlegar-legar sang riak, cik takbur, tuan Ego dan segala yang mampu menggelapkannya langsung mematikannya. Jaga-jaga.

Kenapa diduga ? Apa wajar kita terima dugaan ? Kenapa tangisi dunia ? 

Nyata dari qalam-Nya tertera dunia yang fana dan sementara. Mengapa masih biarkan mereka yang agungkan emas dan permata menghantui kita sedangkan Hari Pembalasan pasti tiba. Duganya Dia kerna cinta Duganya Dia kerna rindu akan Cik Hamba tapi yang Hamba tahu salahkan aturan dan takdir-Nya. Hanya tangisi untuk cinta dan cerita kita dan Dia. Bagaimana hubungan kita dengan Yang Maha Agung ? Bagaimana kita ikhlaskan diri untuk-Nya ? Apa benar memang adanya cinta ? Besar lagi cinta kepada hamba-Nya ?

Ia semua bergantung dari cara ajaran Qalbu mahu diikut yang buruk atau jalan rahmatnya.

Jaga ukhwah Jaga Qalbu.

Ukhwah, teman sahabat saudara manusia. Kekalkan ia, kasihi ia.
Jazakallahu Khairun Kasira :)


No comments: