9 Jul 2017

# Hati # Keliru

Empathy








Assalammualaikum w.b.t.

Akhirnya aku berjumpa dengan pengakhiran hidup diperantauan.




Hari tak seindah hari biasa ?

Mereka berkata-kata bagaikan mereka merasainya ?


Manusia tidak pernah terasa untuk menjadi lebih "empathy" dari "sympathy" 


Tabah wahai Sang Qalbu
Jangan lah kau cepat luluh dipermulaan cerita
Percaya dengan takdirNya yang sangat asing buatmu
Lagi kau tolak lagi ia hadir menyapa diri

Tapi Ya Rabb aku taktahu sampai kapan teguh Sang Qalbu

Aku sendiri keliru tentang apakah ia 

Inikah karma kehidupan ?

Inikah realiti kehidupan ?


Tak seindah syair indah yang dilagukan 

Lagi perih dari mimpi gelap yang selalu datang menyapa

Layakkah aku rasa secebis bahagia itu ? Sudah tidak lagi aku mengharap.












Tapi masih lagi aku percaya takdir indahMu Pencipta Agungku







No comments: